Linkbuilding

Hos Heymedia har vi stor erfaring inden for linkbuilding, og vi er et af danmarks største bureauer indenfor dette felt. Vi arbejder med både små og store kunder, hvor vi tilrettelægger og udfører linkbuilding strategier, så de er skræddersyet til den enkelte virksomhed.

Samtidig har vi et rigt samarbejde med andre marketingbureauer i hele Danmark, der gør, at vi konstant kan udvikle os og tilegne os ny viden.

Skal vi hjælpe dig og din virksomhed med at lægge en linkbuilding strategi, der skaber mærkbare resultater? Så tilmeld dig en uforpligtende samtale nedenfor.

Linkbuilding er blot én komponent af SEO. Ikke desto mindre er linkbuilding helt afgørende for din hjemmesides placering på diverse søgemaskiner. 

Men hvad er linkbuilding, og hvorfor er det egentlig så vigtigt, som så mange påstår? Det vil vi forsøge at gøre dig klogere på igennem denne linkbuilding guide, hvor vi har samlet alt vores viden og erfaring om linkbuilding.

Hvad er linkbuilding?

Linkbuilding kan, hvis det gøres rigtigt, hjælpe din hjemmesides placering på Google. 

Linkbuilding kan dog deles op i tre kategorier: 

  • Interne links: Det er de links, der linker fra et sted på din hjemmeside til et andet sted på din hjemmeside. Dette er væsentligt for at skabe en god intern linkstruktur på hjemmesiden. 
  • Udgående links: Det er de links på din hjemmeside, som linker til en anden hjemmeside. 
  • Backlinks: Det er links fra andre hjemmesider, som linker til din hjemmeside. Når man taler om linkbuilding i gængse termer, er det ofte backlinks, som der refereres til. 

I denne omgang vil vi kun have fokus på linkbuilding i form af backlinks, om end for eksempel intern linkbuilding er lige så vigtigt for optimering af SEO. Mange tror faktisk, at det hedder SEO-optimering, men optimering er teknisk set allerede indkapslet i O’et i ordet SEO. Derfor er det altså mere korrekt at skrive eksempelvis “optimering af SEO” i stedet for.   

Når du linkbuildinger handler det om at skabe backlinks til din hjemmeside. På den måde signalerer du til Google eller en anden søgemaskine, at din hjemmeside har værdi, fordi andre sider refererer til den. Det lyder måske relativt simpelt, men det er det langtfra.

0 +
Links i lande i Europa
0 +
Links
0 +
Kunder vi har hjælpet
0 +
Links i lande i Europa
0 +
Links
0 +
Kunder vi har hjælpet

Hvorfor bekymre sig om Google, når man linkbuilder?

I 2012 introducerede Google “Penguin”, som var en ændring i deres algoritme. Algoritme-ændringen havde til formål at gøre op med de sider, som kun var skabt for at bygge links, og disse links skulle altså ikke længere tillægges betydning, når Googles algoritme vurderede en hjemmesides værdi. 

Konsekvenserne for hjemmesider, der havde satset massivt på links fra netop disse sider, blev, at de blev straffet gevaldigt og sat flere placeringer tilbage i søgeresultaterne. Dette tvang derfor hjemmesideejere til at finde nye metoder, hvilket resulterede i et øget fokus på kvaliteten frem for kvantiteten af links. 

Generelt kan man sige, at Google ønsker at belønne hjemmesider, der tilegner sig links naturligt. Naturlige links er de, man får uden at have bedt om dem eller købt dem. Det er for eksempel, når et nyhedsmedie linker til din hjemmeside, som en anbefaling eller en kilde til en bestemt nyhed uden, at du har gjort noget for det. 

Men betyder det så, at du ikke skal linkbuilde og købe links? Naturligvis ikke! 

Det er ikke uden grund, at der netop er et stort marked for linkbuilding. Det skyldes, at man rent faktisk ser en effekt af linkbuilding, når Google rangerer og validerer hjemmesider.

 Googles algoritme sætter dog rammerne for, hvilke links der réelt skal have en effekt for din hjemmeside. Man kan sige, at Google sætter et pejlemærke for, hvad der er gode links, og hvad der er dårlige links. Hvis man gerne vil se resultater af ens linkbuilding på ens placering på Google, kræver det således, at det gøres rigtigt. 

Linkbuilding, hvordan?

Men hvad er så vigtigt, når du skal i gang med at linkbuilde? Først og fremmest skal man huske, at de sider man vil have backlinks fra, skal have høj autoritet og høj organisk trafik. Er siderne ikke noget værd, er linket det ej heller. Samtidig er det væsentligt, at siden er relevant for dig.

Har du en hjemmeside, som sælger skiudstyr, vil det ikke give en særlig stor effekt, hvis du får et link fra en dyrehandler, der kun henvender sig til et specifikt segment, som ikke nødvendigvis vedrører din forretning. 

Relevans er dog en vurderingssag, for det betyder ikke nødvendigvis, at det ingen effekt vil have what so ever. Det kan stadig give dig noget, hvis siden eksempelvis har høj autoritet og høj organisk trafik til trods for, at den ikke har nogen relevans for din side.

En anden faktor der er relevant, udover at vurdere hvilke hjemmesider der kan give dig de “gode” backlinks, er ankertekst. Ankertekst er de(n) ord, hvortil du indsætter dit link. I den forbindelse er det vigtigt at have in mente, at hensigten med linkbuilding er at få bedre placeringer på forskellige relevante søgeord. Det betyder, at du med fordel kan lave din ankertekst med det søgeord, som du gerne vil rangere på. 

Det skal dog nævnes at for at skabe den mest naturlige linkprofil, skal der være noget diversitet i dine ankertekster. Det kan du gøre ved at lave skiftende ankertekst, for eksempel URL, “klik her” eller noget tredje, som matcher de søgeord, du ønsker at rangere på. 

En tredje faktor som du skal vægte højt, når du skal linkbuilde, er at lægge en ordentlig linkbuilding strategi. Dette relaterer sig især til det, man kan kalde et link-flow. Det er nemlig ikke helt ligegyldigt, hvor mange og hvornår du bygger dine backlinks. Bygger du eksempelvis 30 links på en uge, kan Google højest sandsynligt gennemskue, at disse links ikke er “naturlige links”, og du vil øge risikoen for at få en “penalty”. Får du en “penalty” af Google, vil det være medvirkende til, at dine placeringer i søgeresultaterne vil falde. 

Får du derimod lagt en ordentlig linkbuilding strategi, hvor du skaber et naturligt flow af gode og stærke links, vil Google derimod se, at din hjemmeside naturligt bygges op. 

Der findes dog ikke nogen fast skabelon for, hvordan man skal opbygge sin linkbuilding strategi. Det er derfor en god idé at sørge for at sprede sine links ud i løbet af en måned, og derefter måned efter måned justere og revidere link-flowet. 

Sideløbende skal man også inddrage de andre faktorer, når man skal kortlægge sin linkbuilding strategi, så det bliver en samlet vurdering af hvilke, hvornår og hvor mange links, man skal have. 

Her har vi hos Heymedia mange års erfaring, og vi kan hjælpe og rådgive dig om netop dette.

Det idéelle link er dybest set dét link, som du får af naturlige årsager. Det falder godt i tråd med Googles retningslinjer. Imidlertid er det også linket, som er allersværest at få. Det kræver, at du allerede har et anerkendt brand, hvilket naturligvis kun tilfalder de få. Og selv de store virksomheder kan ikke komme uden om linkbuilding via købte links. 

Det næstbedste link er dét link, du får igennem den gode og relevante historie. Her gælder det om at gøre et godt stykke PR-arbejde og finde de huller på andre hjemmesider, som du kan fylde ud med information og viden om dit produkt. Et af vores egne gode eksempler var, da vi kontaktede DBA.dk, fordi vi fandt ud af, at det kunne være relevant for DBA’s brugere at have muligheden for at tjekke brugte bilers nummerplader via vores site Tjekbil.dk. På den måde opnåede Tjekbil.dk et relevant og godt link fra en stærk side som DBA, hvilket sender et godt signal til Google. 

Som udgangspunkt er de dårlige links de, som ikke er naturlige. Det vil sige alle de “manipulerede” links, som ikke umiddelbart skaber nogen værdi for brugeren. Laver du en masse link fra sider uden autoritet, uden relevans og uden organisk trafik, vil det derfor være et dårligt link. Udgangspunktet er derfor at holde sig fra disse links – i hvert fald i store mængder. 

Er du i tvivl om, hvilke links der er gode eller dårlige for din hjemmeside, kan vi naturligvis også hjælpe med dette.

Når du linkbuilder, går du som regel efter dofollow links, da disse indekseres af Google og dermed afgiver “linkjuice” til din side. Omvendt vil nofollow links ikke blive indekseret af Google, og det giver dig derfor ingen eller i hvert fald blot minimal værdi. Google anser nofollow links som et hint til, at linket ikke skal videregive noget værdi fra den pågældende hjemmeside. Det kan for eksempel være kommentar-links, som ofte udnyttes af bots til at skaffe gratis links. 

Imidlertid kan det være relevant rent faktisk at anskaffe sig nogle nofollow links. Dette skyldes, at Google kan vurdere det som værende unaturligt og utroværdigt, hvis du udelukkende har dofollow links. Du skal derfor forsøge at gå efter en hårfin balance, hvor du har klar overvægt af dofollow links men samtidig også nogle nofollow links. I bund og grund handler det om at have en så naturlig linkprofil som muligt, der selvfølgelig har godt med diversitet.

Bruger du Google Chrome, kan du undersøge om et link er dofollow ved at højreklikke på linket og trykke på “undersøg”, som vist på billedet:

I foråret kom også en helt ny mulighed, der gør det muligt for dig at kvalificere udgående links overfor Google og fortælle søgemaskinen om dit forhold til den side, du linker til. Dette kan gøres ved at bruge rel-attributværdier i <a>-tagget. Denne funktion kan antage tre værdier, som er sponsoreret, brugergenereret indhold og nofollow. Du kan læse mere om denne nye funktion via googles hjemmeside her.

Sådan får du gode backlinks!

Der findes flere forskellige linkbuilding-metoder, og der findes både fordele og ulemper ved alle metoder. Det handler derfor om at afveje forskellige parametre, for eksempel hvor mange penge, man er villig til at bruge, og hvor meget tid man kan afsætte til linkbuilding. 

Links fra PBN (privat blognetværk) 

Links fra PBN er en klassisk linkbuilding metode, og den er meget populær. Engang var det stort set det eneste, man gjorde, men efter ændringerne i Googles algoritme, der særdeles var rettet de sider, som kun var skabt med formålet om at opnå links (= PBN sider), er det blevet knap så populært. 

Værdien af links fra PBN-sider kan dog ikke fuldstændig afskrives, og det er derfor ikke nytteløst at benytte denne metode. 

Når man linkbuildinger gennem PBN-links, gør du det oftest ved at købe links fra udgåede domæner. På den måde giver det altså ikke nødvendigvis nogen værdi at få linket, men det giver relevans til sitet. Idéen er, at de udgåede domæner førhen har haft autoritet og trafik, som man via linket drager fordel af. 

Samtidig kan linket også være fra domæner, som ikke er udgået. Disse links er dog stadig PBN-links, fordi domænet kun er oprettet med formålet om at skabe links, og linket har derfor ikke nogen autoritet at give af. Det er dog ikke desto mindre usikkert, hvorvidt disse links réelt har nogen effekt, og det kan det potentielt godt have.  

Fordelen ved backlinks fra PBN sider er, at de er billige og giver relevans. Det betyder, at du nemt kan få mange af disse links sammenlignet med for eksempel advertorials, som er væsentligt dyrere end PBN-links. Ulempen er dog, at det er usikkert, om det giver noget at have links fra PBN-siderne, og desuden er der en potentiel risiko for, at Google anser disse links som værende spam-links.

Outreach linkbuilding

Ved outreach linkbuilding handler det om at række ud til andre hjemmesider for at få et link. Fordelen ved denne strategi er, at du kan få fat i eksklusive og relevante links, som andre ikke nødvendigvis kan få.

Find relevante blogs med tilknytning til dit site

Når du forsøger at få links via outreach, kan du gøre forskellige ting. En god strategi er at finde relevante blogindlæg, artikler eller lignende, som har en nær tilknytning til din hjemmeside. Sælger du løbebånd, kan det være relevant for dig at have et link fra en artikel, der skriver om det seneste nye løbetøj. 

Derefter handler det om at skrive til den hjemmeside, hvori artiklen befinder sig og høre ad, om de kunne være interesseret i at linke til din hjemmeside i artiklen, fordi din side er relevant og nyttig for denne. 

Dette betyder dog ikke, at du er garanteret et link, men det værste du kan få er et nej. Fordelen ved denne metode er, at det er gratis, nemt og mindre tidskrævende, da du ikke selv skal skabe indholdet. 

Broken links 

En anden strategi er det, man i fagtermer ofte kalder “broken links”. Denne metode går ud på at finde artikler, hvor der nævnes produkter eller services, som minder om dit eget. 

Herefter skriver du til ejeren af hjemmesiden og pointerer, at linket i artiklen ikke længere virker, men at du faktisk selv har skrevet en del om emnet og har stor viden indenfor feltet. I den forbindelse spørger man høfligt, om de kunne være interesseret i at linke til dig i stedet for, fordi din side netop kan bidrage nyttigt til artiklen. 

Igen er du ej heller garanteret et link, men det er vel altid forsøget værd!

Tilbyd andre hjemmesider at levere content 

En tredje strategi inden for outreach linkbuilding er at skrive til hjemmesider og blogs, hvor du tilbyder at skrive en god og relevant artikel til ejeren af bloggen. Til gengæld får du et link i teksten. Dette er ligeledes en smart metode til at få fat i gode og unikke links, om end dette er mere tidskrævende, fordi du selv skal skabe indholdet. 

Har du ikke tid til at skrive teksterne, kan vi også hjælpe dig med det. Vi har nemlig samlet et stærkt hold af dygtige tekstforfattere, som skriver kvalitetsfyldte tekster til ethvert formål. Tag derfor fat i os, hvis du ønsker tekster til din virksomhed! 

Hvad du dog skal have in mente, når du laver outreach linkbuilding – og andre former for linkbuilding for den sags skyld – er, at du skal sørge for, at hjemmesiderne er relevante og troværdige. Du skal derfor altid overveje, hvilke blogs og foras der er relevante for dig, og hvor gode de er. Er det ikke tilfældet, kan det nogle gange være bedre, IKKE at få linket. 

Dog skal det understreges, at det sjældent forekommer, at et link IKKE har værdi at få. Er du i tvivl og har brug for rådgivning, så tøv ikke med at tage fat i os og få vores vurdering. 

Advertorials

Linkbuilding i form af advertorials er nok den dyreste men på mange måder også den mest givtige metode. Advertorials er en betegnelse for artikler, der i sig selv er relevante, indholdsrige og brugbare, men hvis reelle formål er at reklamere for et produkt og på den måde opnå backlinks. 

Linkbuilding igennem advertorials har ikke altid været den foretrukne strategi. I takt med at flere og flere af de traditionelle medier såsom Jyllands-posten, BT mv. oplever faldende salgstal på fysiske aviser samtidig med en stigende konkurrence på det virtuelle marked for nyheder, er de blevet mere afhængige af indtjening gennem annoncørbetalt indhold. Dette betyder altså, at de i langt højere grad har åbnet op for muligheden for at få annoncørbetalt indhold på deres hjemmesider. 

Fordelen ved denne metode er, at du får chancen for at få et virkelig godt backlink med høj Domain Rating, fordi de fleste traditionelle nyhedsmedier ligger på omkring 80 eller højere i Domain Rating. Ulempen er dog, at denne metode er en meget dyr og tidskrævende løsning, fordi du betaler meget for linket samtidig med, at du selv skal skabe indholdet. Ved du endnu ikke, hvad Domain Rating er? Det vender vi tilbage til længere nede. 

Det behøver dog heller ikke kun være de store nyhedsmedier, som du køber links af. Det kan også være de mere nicheprægede medier, der taler til et mere begrænset og specifikt segment. Her er det vigtigt at tænke over, om mediet har relevans for din hjemmeside. Jo mere relevant siden er, jo bedre effekt vil linket have. Det betyder dog ikke, at du helt skal undgå medier, der ikke knytter sig 1:1 til din hjemmeside. De kan stadig give dig værdi, såfremt siden har autoritet. 

Gratis links

Gratis links er links, som alle har mulighed for at få fat i. Gratis links kan for eksempel være dem, som du skaber i en kommentar på et forum, hvor der er en naturlig sammenhæng med det produkt, som du har på din hjemmeside. 

Effekten af gratis links er omdiskuteret, om end effekten oftest vil være relativt begrænset. Ikke desto mindre bidrager gratis link til at skabe god diversitet i ens linkprofil, og det er i bund og grund det, der gør ens linkprofil naturlig. 

Når du linkbuilder med gratis links, skal du dog træde varsomt, da linksene hurtigt kan blive unaturlige og suspekte, hvilket Google ikke vil belønne dig for, nok nærmere tværtimod.  

Fordelen ved denne form for linkbuilding er, at det er gratis samtidig med, at det ikke er specielt tidskrævende, såfremt du har et godt netværk. Er du helt ny på marked, er det ikke nødvendigvis nemt at finde de “gode” gratis links, men det er naturligvis noget, som vi kan hjælpe dig med.

Linkbuilding tools - hvorfor er de vigtige?

Som nævnt tidligere handler det om at få fat i de gode backlinks, fordi denne faktor indgår i Googles rangering af hjemmesider. Men spørgsmålet er så, hvordan du ved, om et backlink er godt? Det er her de forskellige linkbuilding tools kommer ind i billedet. 

Hos Heymedia bruger vi Ahrefs, men der findes også andre værktøjer til dette formål. Vi bruger Ahrefs hver dag, og det bliver hurtigt et uundværligt værktøj, når man skal lægge den gode linkbuilding strategi. Ulempen ved Ahrefs er dog, at det er et meget dyrt værktøj. Men det kan ofte godt betale sig, da man ved at bruge Ahrefs kan tjekke ens konkurrenters backlinks. 

Disse linkbuilding tools bruges blandt andet til at vurdere en hjemmesides linkprofil og dermed værdien af et backlink. Vi kigger især på fire faktorer, når vi vurderer, om en hjemmesiden udgør et potentielt godt link:

  • Domain Rating (DR)
  • URL Rating (UR)
  • Organisk trafik 
  • Antal indgående links vs. antal udgående links

Til illustration har vi taget et udsnit fra et af vores sites, Handyhand.dk: 

Domain Rating (DR):

Domain Rating kan være en pipeline for styrken på et link, for eksempel har Handyhand en DR på 48, hvilket er en fornuftig placering for en hjemmeside at have. Ahrefs kører med en rating fra 0-100, hvor 0 er dårligst og 100 er bedst. Husk dog, at den data man kan finde i Ahrefs kun er vejledende, og det skal derfor tages med et gran salt. 

Imidlertid er der nogle backlinks som betyder mere end andre. Mange backlinks med lav DR vil ikke nødvendigvis give noget til din hjemmeside. Derimod vil backlinks med høj DR formentlig påvirke din hjemmesides DR positivt og generelt tilføre den værdi. Man kan sige, at de stærke sites på den måde giver noget af deres styrke videre til dig, hvis du får et backlink fra dem.

Samtidig ved vi, at det ofte kan give større værdi at få ét link fra en stærk og relevant side sammenlignet med, hvis du får links fra samtlige ikke-relevante sider. Omvendt er det også værd at nævne, at det ikke vil skade dig at have links fra ikke-relevante hjemmesider med lav DR, og det er ikke udelukket, at det stadig kan have en mindre effekt at have et sådant backlink.

Nogle sider oplever, at de falder i DR på trods af, at der ikke er sket ændringer i deres backlinks. Det kan måske virke underligt, men der er faktisk en rationel forklaring. Det betyder nemlig, at andre hjemmesider har fået flere referring domains (backlinks fra unikke domæner) og større troværdighed og på den måde skubber din hjemmeside ned. 

Dette viser også en god pointe indenfor online markedsføring – nemlig at det er en branche, hvor det er vigtigt hele tiden at følge med og hele tiden optimere sin hjemmesides linkprofil. 

Tager vi fat i eksemplet fra Handyhand igen, kan det nævnes, at vi i starten af 2019 lagde en helt ny linkbuilding strategi for hjemmesiden. Og det har vi lige siden opnået gode og solide resultater af, hvilket illustreres i den nedenstående figur. Det første billede er antallet af backlinks og det andet billede er en graf over den månedlige organiske trafik. Figurerne viser, at vores store fokus på linkbuilding i 2019 virkelig har betalt sig, da det har været med til at 4-doble den månedlige organiske trafik. 

Det betyder dermed ikke, at linkbuilding er den eneste faktor, der har skabt de gode resultater for Handyhand, men det er sigende, at det er kommet i takt med, at vi har skabt en bedre og bedre linkprofil for Handyhand.dk.

URL Rating (UR)

En hjemmesides URL rating viser noget om dens troværdighed. På Google ser vi en relativ klar tendens til, at hjemmesider med højere UR også rangerer bedre. UR baseres på styrken af dine backlinks linkprofil, hvilket både vurderes ud fra dens interne og eksterne linkprofil. 

Samtidig er det værd at påpege, at der er en positiv signifikant sammenhæng mellem antallet af organiske søgeresultater og URL Ratings. Jo højere UR, jo større sandsynlighed for at rangere højere i organiske søgeresultater. Det betyder derfor, at UR er en meget væsentlig faktor at tage i betragtning, når du skal vurdere værdien af et link. 

Det der kan skade din URL Rating er dog, hvis du får mange spam-links. Det kan for eksempel være spam-links fra Rusland, pornosider mv. Google slår altid meget hårdt ned på spam-links, så det er vigtigt, at du også holder øje med dine eksisterende links, skulle du være uheldig at få et spam-link. Har du spam-links, kan du risikere at få lavere UR og dermed dårligere placeringer i søgeresultaterne. 

Organisk trafik

Foruden UR og DR spiller den organiske trafik også en rigtig stor rolle. Den organiske trafik er et mål for den månedlige brugertrafik, som din hjemmeside får. Når du vurderer værdien af en hjemmeside, er den organiske trafik derfor uden tvivl et godt pejlemærke. 

Dette skyldes, at høj organisk trafik i form af et højt antal besøgende brugere på en hjemmeside, er et tegn på troværdighed. Samtidig viser det, at der rent faktisk er rigtige mennesker, som besøger hjemmesiden. 

Organisk trafik kan også være et tegn på, at der er noget godt content på den pågældende hjemmeside, som giver Googles brugere en god oplevelse. Det er væsentligt, fordi det jo i bund og grund er Googles formål – nemlig at rangere de hjemmesider, der har godt content i forhold til det pågældende søgeord, så brugerne havner på de nyttige og indholdsrige sider ud fra deres søgeord på Google.

Antal indgående links vs. antal udgående links

Et fjerde aspekt som er relevant at inddrage, når du skal vurdere værdien af backlinks er antallet af indgående links relativt til antallet af udgående links. Det bedste link vil være det, der har mange indgående links men ikke særlig mange udgående links. 

Det er naturligvis relativt, og et backlink vil derfor stadig være godt, hvis hjemmesiden har for eksempel 100 udgående links men til gengæld også 400 indgående links. Uanset hvad, er det bedst, hvis linket har så få udgående links som muligt. Dette skyldes, at et stort antal af udgående links relativt til indgående links kan indikere, at linket er fra en PBN-side. 

Som nævnt betyder det dog ikke, at du fuldstændig skal afholde dig fra at få linket, da det stadig kan give relevans til din hjemmeside. 

chart-148202_960_720

De traditionelle nyhedsmedier, dvs. BT, TV2, DR mv., udgør dog en undtagelse til dette kriterie. Nyhedsmedier kan på naturlig vis ikke se sig ud af mange udgående links, fordi medierne netop skriver om nyheder, der handler om andre hjemmesider, virksomheder eller lignende. 

På den måde kommer de naturligt til at have mange udgående links, idet de bruger det som kilde til deres indhold. Derfor er det altså heller ikke et aspekt, som man skal inddrage i forhold til de traditionelle nyhedsmedier, og et link fra disse sider vil som udgangspunkt altid være et godt link.

Linkbuilding - virker det så?

Alt vores viden og erfaring peger i én retning, nemlig at linkbuilding virker! Linkbuilding er altså nødvendigt, hvis du gerne vil ramme de gode placeringer på Google. 

Ikke desto mindre er der mange faktorer, der skal afvejes, når du skal linkbuilde. Vil du have mærkbare resultater af din linkbuilding, så kræver det, at det gøres rigtigt! Det kan godt virke meget subtilt, men for at gøre en lang historie kort, handler det om at skabe en velbalanceret linkprofil. 

Er du stadig i tvivl om, hvordan du skaber det, så har vi lavet fem linkbuilding tips, som du kan bruge, når du skal linkbuilde.

Vores fem linkbuilding tips (take away points)

1) Start med at lægge en god linkbuilding strategi (Dette kan vi med fordel hjælpe med).

2) Sørg for at dine backlinks er autoritære og relevante.

3) Diversitet i din linkprofil er nøglen til organisk vækst.

4) Skab indholdsrigt og unikt indhold til dine links (med varierende ankertekst).

5) Anskaf dig et linkbuilding tool, så du ikke handler i blinde.