Guide: Sådan bruger du Facebook Pixel

Bruger du endnu ikke Facebook Pixel? Vi giver dig her en komplet guide til, hvad du skal bruge den til, og hvordan du kommer i gang.

Hvis du ønsker at annoncere på Facebook kommer du formentlig ikke udenom Facebook Pixel. Med en Facebook Pixel har du et komplet analyseværktøj, som hjælper dig med at følge dine besøgende og ikke mindst måle effekten af de annoncer, som du kører på Facebook. 

Facebook Pixel er altså yderst brugbart på Facebook, og når du først har fået fat i den, vil du formentlig ikke kunne leve uden den.

HVAD KAN EN FACEBOOK PIXEL?

Med en pixel kan du optimere din annoncering, fordi du kan se hvor godt dine Facebook-annonceringer virker.

Den tekniske del

Rent teknisk er det en kode, som man lægger ind på sin hjemmeside. Den fungerer nu som et analyseværktøj, som opfanger dine kunders adfærd på din hjemmeside. På denne måde kan man se, om ens annoncering på Facebook gør en forskel på kundernes adfærd på din hjemmeside.

Et eksempel kunne være, at du laver et opslag på Facebook, hvor du annoncerer, at i har 30 % rabat på et bestemt produkt. Nu kan pixlen tracke, om dine Facebookfølgere går ind og køber noget på din hjemmeside. På denne måde kan du altså få en idé om, hvilken form for annoncering der virker på dine kunder.

Hvem har gavn af en Facebook Pixel?

Alle virksomheder, der har en hjemmeside og en Facebookside, kan få glæde af at bruge Facebook Pixel. Det smarte ved pixlen er, at den ikke blot samler information om de kunder, der dirigeres fra din Facebookside, men også alle kunder på dit website. Altså også dem der kommer gennem Google eller direkte ind på din hjemmeside.

Med Pixlen ved du derfor, hvad en bestemt Facebook-bruger har foretaget sig på din hjemmeside. På den måde kan du målrette dine Facebook-annoncer direkte til disse brugere.

Og den giver dig tilmed mulighed for at måle effekten af dine annoncer og opslag på Facebook. Uden den ville man strengt taget agere i blinde, fordi du ikke ved, hvad du får ud af din markedsføring.

RETARGETING MED EN FACEBOOK PIXEL

Retargeting er en effektiv annoncestrategi, og ved hjælp af en Facebook Pixel kan du let benytte retargeting til at fange de handlestærke brugere.

Kort fortalt går retargeting ud på at vise annoncer for sit produkt til personer, som allerede har vist interesse for dem.

Det kan eksempelvis være en person, som har kigget på dit produkt på din hjemmeside og lagt det i indkøbskurven, men som ikke har gennemført købet.

Det kan der jo være mange grunde til, men vi ved, at denne person er mere tilbøjelig til at købe din vare end en person, som er ubekendt med produktet. Med pixlen kan du på Facebook annoncere til netop de personer, som har lagt dit produkt i kurven, og dermed er der væsentligt større chance for, at de vil købe varen.

Men en Pixel kan meget mere end det. Den giver mulighed for retargeting i alle afskygninger.

Vil du gerne lave en annonce til folk, der har besøgt en bestemt side på din hjemmeside eller dem, som har trykket på en specifik knap? Eller vil du gerne lave en annonce til dem, som har lagt en vare i kurven uden at købe den? Eller kunne du måske nærmere tænke dig at fange personer, der minder om dine nuværende kunder?

Alt dette er muligt med en Facebook Pixel, og det er derfor et yderst brugbart værktøj til dig, som ønsker en dybere indsigt i din målgruppe.

Ved brug af Facebook Pixel kan du optimere dit salg, fordi du kan ramme en meget specifik målgruppe lavet ud fra de mange oplysninger, som Pixlen har givet dig. De fleste oplever en stigning i salg, fordi de nu kan målrette deres annoncekampagner til en gruppe, der er villige til at købe dit produkt.

GUIDE: SÅDAN OPSÆTTER DU DIN FACEBOOK PIXEL

Nu hvor du har hørt om alle de smarte features ved Facebook Pixel, så er det næste step naturligvis at komme i gang med det selv. Derfor får du her en simpel guide opsætning af Facebook Pixel.

1. Gå ind på annonceadministrator på Facebook

Gå ind på annonceadministrator på Facebook. En simpel måde at nå frem til annonce-administratoren er naturligvis at søge efter det på Google. Klik på nedenstående link, og du vil nå frem til en guide, der viser hvordan du kan installere din Facebook Pixel.

2. Gå til fanen ”Pixels” og tryk på ”opret en pixel”

Dette vil føre dig videre til denne funktion. Her skal du klikke på ”Opret en pixel”

3. Tilføj Pixlen til din hjemmeside
0 +
Kunder vi har hjælpet

Recommended Posts