Hjælp, inspirér og informér dine kunder på flere stadier af kunderejsen
Styrk relationen. Opbyg tilliden. Fasthold interessen.
Se mulighederneVi sørger for, at det lange marketinglys er tændt, så I vækster i et tempo, I kan følge med i.
Vi udnytter samspillet mellem de forskellige kanaler, så I kan omfavne kunder på alle stadier i kunderejsen.
Vi står ikke klar med rygklappere, men I får en ærlig samarbejdspartner, der tør udfordre jer.
Vi går vores egne veje, fordi vi tror på, at det skaber størst værdi for jer - og for os.
E-mailmarketing er en af de ældste digitale marketingdiscipliner. På trods af alderen er e-mail som kanal fortsat én af de mest effektive kommunikationsværktøjer, der findes. E-mail giver dig et direkte, personligt og fokuseret talerør.
Når I sender e-mails ud til jeres kunder, aktiverer I dem på forskellige stadier af kunderejsen. Det være sig både, når I har brug for at pleje nye relationer og fastholde eksisterende relationer. Med tiden oplever I, at jeres kontinuerlige e-mails og keren om nye og eksisterende kunder fører til køb, fordi jeres kunder er blevet overbevist og mindet om, at de skal købe hos jer.
I forhold til kunderejsen bruger vi e-mail som kanal, når jeres kunder opholder sig i enten overvejelses-, købs- eller vedligeholdelsesfasen.
Hjælp, inspirér og informér dine kunder på flere stadier af kunderejsen
Kommunikér uden forstyrrelser. Med e-mail bliver jeres kommunikation direkte og relevant
Med kontinuerligt og automatiseret indhold, opbygger og vedligeholder I jeres relationer
Kilde: Optinmonster
Vil slette e-mailen, hvis den ikke er optimeret til mobilen
Så mange kunder er tilbøjelige til at foretage et køb, når de modtager en automatiseret e-mail omkring, at de har varer i deres indkøbskurv
Mere omsætning med automatiserede e-mails sammenlignet med ikke-automatiserede e-mails
Af forbrugerne foretrækker at blive kontaktet af virksomheder via e-mail
Af e-mailbrugere tjekker deres e-mail hver dag
Af e-mailbrugere tjekker deres e-mail, før de tjekker sociale medier
Af e-mailbrugere åbner deres e-mail fra telefonen
Siger, at de forbruger flere penge, når deres oplevelse er personaliseret f.eks. gennem e-mails
For os kommer strategien altid i første række. Det betyder, at før vi lægger plan for dine e-mailkampagner, så kigger vi på jeres fremtidsplaner. Vi er ikke til forhastede eller antagede beslutninger om, hvilke kanaler der skal anvendes. For os er det essentielt, at der er en sammenhæng mellem jeres mål og planer.
Kom godt igangE-mailmarketing er oplagt, når I ønsker at komme tættere på jeres kunder. Komplementér jeres arbejde med e-mail ved at arbejde med med Facebook, Google Ads og SEO sideløbende. Derved opnår I det fulde potentiale, da de enkelte kanaler tjener forskellige formål.
Har I sagt A, må I også sige B. Hvis I har besluttet jer for at udsende nyhedsbreve til jeres kunder, er betingelsen: at I har en kundeliste. Som alt andet kommer tingene ikke af sig selv. Gennem Facebook kan I køre leadannoncer. Her opfordrer I jeres målgruppe til at signe op til jeres nyhedsbrev.
En anden måde at opbygge jeres kundeliste på, er ved at lave en tilmeldingssektion på jeres site. Hvis I ønsker at gå mere offensivt til værks, kan I eksempelvis lave en pop-up, som dukker op, når jeres besøgende har været 20 sekunder på jeres site.
Før jeres besøgende tilmelder sig jeres nyhedsbrev, kræver det, at de besøgende finder vej til jeres hjemmeside. Derfor er det vigtigt, at de kan finde jer på Google, når de søger på relevante søgeord og termer. Hvis ikke I får drevet trafik fra Google, skyldes det, at I ikke arbejder med SEO og Google Ads, eller ikke arbejder koncentreret med det.
Lad os tage det praktiske først. Hvis I ikke har et mailsystem i forvejen, tager vi en snak om, hvilket mailsystem der passer til jeres forretning. Hvis I allerede har et mailsystem, vil vi kigge på, hvordan den nuværende opsætning er i forhold til: permissionopsamling, dokumentation, lister, segmenter, flows, leadscoring med mere.
Når vi har fået indsigt I, hvad I har og ikke har, og blevet klogere på, hvad I gerne vil opnå med jeres e-mailmarketing, kan vi få lagt en plan for samarbejdet.
I denne proces får vi styr på de tekniske faktorer. Her kigger vi på: opsætning af mailsystem, persondatapolitik, formularer, samtykketekster, afsenderdomæne, templates, flows og integrationer.
Med de tekniske opsætninger sikrer vi blandt andet, at jeres kunder får at vide, hvordan I behandler deres persondata, hvilket er lovpligtigt. Dernæst sørger vi for, at jeres mails teknisk er sat op, så de ikke bryder spamfiltrenes krav om teknisk opsætning. Med en e-mailskabelon kan I selv stå for at udsende nyhedsbreve med nye produkter, tilbud eller lignende.
Vores contentspecialister står for at skrive tillidsvækkende, genkendelige og dragende tekster, som har til hensigt at skabe engagement, tillid og handling i form af et klik til jeres site, hvor de kan kontakte jer eller foretage et køb.
Teksterne tager udgangspunkt i et dybdegående interview med jer, hvor vi får indsigt i jeres: kernefortælling, position på markedet, funktionelle og emotionelle fordele, jeres målgruppe og ikke mindst jeres tone of voice.
Før vi trykker på start-knappen, skal vi have jeres endelige godkendelse. Vi er specialister i copywriting, men I er eksperter inden for jeres felt. Og kombinationen af jeres og vores viden er alfa og omega, når vi skal udarbejde content til jer. Dette gør sig gældende for al kommunikation.
Formålet med automatiseret flows er, at jeres kunder får tilpassede budskaber, hvor end de er på kunderejsen. Det være sig, når de tilmelder sig jeres nyhedsbrev via en Facebook Lead Ad eller via hjemmesiden. Det kan også være, når jeres kunder har glemt varer i deres indkøbskurv, eller når eksisterende kunder skal have en mail med nye produktanbefalinger eller komplementære produkter.
Vi udarbejder bl.a. følgende flows: velkomstflows, abandoned cart-/browse–flows, efterkøbs- og genkøbsflows samt en lang række andre automatiserede e-mailforløb, der trigges på baggrund af dine besøgendes handlinger.
Gennem et samarbejde med vores Paid Social–team, får vi opsamlet flere tilmeldinger til jeres nyhedsbrev gennem lead–annoncer. I den forbindelse tager vi dialogen med jer omkring budskaber og muligheder ift. eksempelvis konkurrencer, rabatter og gated content, der kan give kunden et incitament for at tilmelde sig jeres nyhedsbrev.
Vi holder løbende øje med jeres performance, hvor vi evaluerer værdien af de flows, der kører automatisk. Hvis diverse flows ikke performer optimalt i forhold til engagement, kan vi justere på forskellige parametre for at optimere effekten.
Vi kigger blandt andet på emnelinjer, overskrifter, CTA-knapper, tekstens længde, content, grafik og hjemmesidens brugervenlighed. Når vi sender trafik over til jeres site, er det uhyre vigtigt, at den er klar til at modtage og behandle de kunder, der er købeklare.
Du står på egne ben, når det kommer til eksekvering af jeres digitale indsatser. Indimellem hænder det, at du løber ind i udfordringer. Derfor kan du med en sparringspartner og specialist: