Prioriter jeres indsatser og udnyt ressourcer optimalt
Se mulighederneVi sørger for, at det lange marketinglys er tændt, så I vækster i et tempo, I kan følge med i.
Vi udnytter samspillet mellem de forskellige kanaler, så I kan omfavne kunder på alle stadier i kunderejsen.
Vi står ikke klar med rygklappere, men I får en ærlig samarbejdspartner, der tør udfordre jer.
Vi går vores egne veje, fordi vi tror på, at det skaber størst værdi for jer - og for os.
Strategien er nerven i jeres forretning. Uden en digital strategi ved I ikke, hvor I er på vej hen, og hvad I vil opnå. Når vi lægger en slagplan for forretningen, står vi for at:
Drømmescenariet er, når kunderne: ved hvem I er, søger efter jeres navn, handler hos jer, handler hos jer igen og anbefaler jer.
Der vil være kunder, der opfylder nogle af ovenstående kriterier, men hvad gør I for at skubbe kunder videre i processen, hvis de for eksempel ikke har kendskab til jeres brand?
Jeres kunder skal ud på en digital rejse for at nå målet. Før de når det ultimative mål: at konvertere til en kunde, skal de gennem forskellige stadier. Se de seks stadier herunder i modellen.
Jeres kunder kan have op til 13 kontaktpunkter med jeres virksomhed, før de træffer en afgørende beslutning om at gå videre med jeres produkt eller service. Derfor er I nødt til at berøre jeres kunder på alle dele af kunderejsen. Det vil sige, at I ikke blot skal allokere jeres ressourcer til en enkelt kanal eller platform.
Paid Social, Google Ads, SEO, Email Marketing og CRO understøtter hinanden på kryds og tværs, og ved at kombinere flere af dem, opnår I det fulde potentiale.
Til trods for at vi arbejder med alle discipliner, har vi ingen buyers eller forkærlighed for nogen af kanalerne. Vi har dog en forkærlighed for at lave det rigtige kanalmix for den rigtige kunde.
Derfor kan vi godt takke nej til en kunde. Eftersom, at det ikke altid er det som kunden kommer med, som vi mener er det rigtige valg. Når en kunde rækker ud til os, fordi de specifikt forespørger SEO eller en anden kanal, så laver vi det ikke medmindre vi kan se, at der er et formål med det.
Derudover kan det også være spildt arbejde at fokusere på én kanal, da de forskellige kanaler er afhængige af hinanden. I understøtter jeres kunder på alle stadier af kunderejsen, når I arbejder målrettet med forskellige kanalsammensæt.
Har I en stærk forkærlighed for nogle kanaler? For at understrege, hvor vigtigt det er, at jeres kanaler spiller sammen, eller at nogle kanaler ikke er relevante for jer på nuværende tidspunkt, vil vi gerne have jer til at overveje følgende:
Giver det mening at investere massivt i SEO, hvis der er få søgninger efter jeres produkt, fordi jeres kunder ikke kender jer?
Giver det mening at sende nyhedsbreve hver uge, hvis der kun er 70 modtagere på jeres emailliste?
Giver det mening at sende tusindevis af brugere på jeres site, som vi på forkant kan se, der ikke vil konvertere, fordi de ikke er købeklare, eller fordi at jeres site ikke er konverteringsparat?
Bæredygtighed betyder meget for os, når det kommer til at passe på vores kunder, og vores medarbejdere. I forhold til vores kunder tager vi et samarbejde seriøst fra vores første og indledende møde. Vi fortæller jer ærligt og direkte, hvis ikke vi mener, at vi er det rigtigt match for hinanden.
Såfremt vi er godt match for hinanden, så får vi fastlagt en strategi, der strækker sig over måneder, så vi søsætte de indsatser, der skal til for at I opnår jeres mål – og mere til.
Vi tager os ikke til takke med et samarbejde på en, to eller tre måneder. Når vi indgår en aftale med jer, så tager vi det dybt alvorligt. Derfor udtænker vi en strategi, der forløber over længere tid, så vi kan se at vores indsatser blomstrer og giver grønne tal på bundlinjen.
Her er vores klassiske framework, når vi arbejder med Digital Strategi.
Indholdet i de forskellige faser kan variere fra kunde til kunde.
Indsigt i data, som er relevant for nuværende performance. Det være sig data fra: Google Analytics, Google Search Console, Google Ads, Facebook Business Manager, annoncekonto, E-mail system og andre relevante konti. Desuden skal vi også have adgang til jeres backend/cms.
Heymedia kommer med skriftligt oplæg til køreplan. Derefter bliver køreplanen gennemgået mundtligt, så begge parter har mulighed for at byde ind og stille spørgsmål. I denne fase bliver der defineret konkrete arbejdsfordelinger/roller og arbejdsgange.
I denne fase får vi også afstemt forventninger samt lavet aftaler omkring kommunikation, rapportering med videre.
Når køreplanen er godkendt, begynder begge parter at eksekvere. Vi står for at aktivere annoncer, opsætte automatiske flows, igangsætte nyhedsbreve , foretage en søgeordsanalyse, udarbejde content, optimerer brugervenlighed og salg på din hjemmeside eller webshop.
Du står på egne ben, når det kommer til eksekvering af jeres digitale indsatser. Indimellem hænder det, at du løber ind i udfordringer. Derfor kan du med en sparringspartner og specialist: