Tilmelder sig jeres nyhedsbrev
Forvandl jeres besøgende til kunder
Se mulighederneVi sørger for, at det lange marketinglys er tændt, så I vækster i et tempo, I kan følge med i.
Vi udnytter samspillet mellem de forskellige kanaler, så I kan omfavne kunder på alle stadier i kunderejsen.
Vi står ikke klar med rygklappere, men I får en ærlig samarbejdspartner, der tør udfordre jer.
Vi går vores egne veje, fordi vi tror på, at det skaber størst værdi for jer - og for os.
Tiden er knap. I har 8 sekunder til at fange jeres kunders gunst, når de lander på jeres site. Derfor er konverteringsoptimering omdrejningspunktet for jer. I hvert fald, når I ønsker at fremkalde en reaktion, og transformere jeres besøgende til kunder. Når kunderne lander på jeres site, er de på det ultimative stadie i kunderejsen: konvertering.
Med et fokus på konverteringsoptimering sætter I brugeren i fokus, da I begynder at ændre, fjerne og-/eller tilføje elementer, der løfter brugeroplevelsen, som fremmer konvertering, og dermed øger jeres omsætning.
En konvertering er flere ting. Det kan for eksempel være, når besøgende:
Tilmelder sig jeres nyhedsbrev
Downloader jeres whitepaper eller ebog
Gennemfører et køb på jeres site
Udfylder jeres kontaktformular
Afspiller jeres video
Bruger jeres søgefunktion
Giver jer anmeldelse på Trustpilot eller sociale medier
Tilmelder jeres event
For os, kommer strategien altid i første række. Det betyder, at før vi lægger plan for konverteringsoptimering på jeres site, så kigger vi på jeres fremtidsplaner. Vi er ikke til forhastede eller antagede beslutninger om, hvilke kanaler der skal anvendes. For os er det essentielt, at der er en sammenhæng mellem jeres mål og planer.
Kom godt igangHvilken handling skal jeres kunder foretage? Primære (bløde) mål er, når jeres kunder skal foretage et køb, eller udfylde en kontaktformular. Sekundære (hårde) mål er, når jeres kunder, skal tilmelde sig jeres nyhedsbrev eller når de downloader jeres whitepaper eller lignende.
Konverteringsoptimering går ud på flere ting. Det være sig, når vi laver analyser for at finde ud af, hvor problemerne opstår, og hvordan man kan løse dem. Vi anvender også brugertest og-/eller A/B splittest.
Forudsætningen for, at vi kan opsætte A/B splittest er: at jeres hjemmeside har tilstrækkelig med trafik.
Find ud af, hvor meget trafik, der er nødvendigt med denne beregner, for at I kan køre A/B splittest.
Har I for få besøgende? Driv mere trafik med Paid Social, SEO og Google Ads.
Med Google Analytics finder vi ud af, hvor problemerne opstår på jeres site. Hvor falder kunderne fra, og hvilken side forlader de oftest. Hvad er deres største turn-off ved jeres site: hvorfor falder kunderne fra?
Når vi har indsigt i, hvor problemer opstår, så kan vi kigge nærmere på de sider, hvor problemer opstår og forsøge at forstå, hvorfor kunderne falder fra.
Når vi analyserer, kigger vi konstruktivt på følgende fire områder:
Vi bruger kvantitativ data til finde ud af, hvor problemerne opstår, og kvalitativ data til at finde ud af hvorfor.
Vi anbefaler generelt at I får lavet en bruger-test. Bruger-test giver jer en indsigt i kundernes adfærd, og mulige problemstillinger på sitet.
Vores observationer og løsningsforslag udspringer af analyserne af jeres sites performance. Vi oplyser jer om mulige faldgruber såsom: manglende troværdighed, ukonkrete og trivielle USP’er, lange formularer, uklar navigation og diskrete knapper.
Dernæst kommer vi med konkrete tiltag, som stammer fra vores viden på området, egne erfaringer (best practice) og cases, der fremhæver vigtige elementer, der styrker konverteringen.
Når I har godkendt planen for, hvad vi vil teste, hvorfor vi vil teste og hvornår vi vil teste vores hypoteser, så trykker vi på knappen. Når tiltaget har kørt i en periode, og vi har fået et indtryk performance, kan vi afgøre om vi skal fortsætte med dette tiltag, eller om vi skal prøve en anden løsning.
Såfremt A/B splittest er relevant, så anvender vi testværktøjer, som sikrer at vi får istandsat de rigtige tiltag for at forbedre brugeroplevelsen på jeres site.
Vil I forbedre jeres ROI, og se tallene vokse på jeres bundlinje, så kan konverteringsoptimering være vejen frem.
Såfremt der er data nok, kan de forskellige løsningsforslag testes op mod hinanden, da vi ikke på forhånd kan vide, hvad kunderne reagerer bedst på.
Du står på egne ben, når det kommer til eksekvering af jeres digitale indsatser. Indimellem hænder det, at du løber ind i udfordringer. Derfor kan du med en sparringspartner og specialist:
Konverteringsoptimering er for alle virksomheder – også for jer, der er nystartet og har nul besøgende på jeres site. Det handler om at gennemtænke, om hjemmesiden er intuitiv og sælgende.
Konverteringsoptimering har en synergi med alle kanaler, som driver trafik til jeres site. Det vil sige Paid Social, SEO, Google Ads og E-mail Marketing. Ved at drive mere trafik til siden, er der større sandsynlighed for, at I får brugerne til at udføre de handlinger, som I ønsker.
Hvis I har optimeret jeres site, så flere personer køber, så får I et højere afkast ved jeres betalte annoncering gennem E-mail, Paid Social og SEO.
SEO indsatser styrker trafikken til jeres site, men SEO indsatser øger også brugervenligheden. Og brugervenligheden øger jeres konverteringsrate. SEO sørger blandt andet for at jeres side: er hastighedsoptimeret, viser unikt indhold, er opdateret med redirects, har fjernet døde links, er mobilvenlig, har en klar navigation (både på forside, kategoriside og produktside) med mere.
Hvis I har fokus på konverteringsoptimering, kan I f.eks. få flere til at tilmelde sig jeres nyhedsbrev, så I løbende kan sende e-mails til kunder, og fastholde deres interesse indtil de er købeklare.