fbpx

SACKit

SACKits sækkestol snupper topplacering fra konkurrenter

SACKit case - stemningsbillede med stol og puf

Når design og funktionalitet tager hinanden i hånden

Der er en sammenhæng mellem højtalere og sækkestole. I hvert fald hvis du spørger designbrandet SACKit. De skaber multifunktionelle livstilsprodukter, der har et minimalistisk design, som er til at holde ud at kigge på – også gennem flere årtier. Derfor tilbyder SACKit bl.a. sækkestole, barstole, højtalere, høretelefoner og lamper.

Kritisk placering på uundværlige søgeord

SACKit havde en mindre nævneværdig placering på to af deres mest attraktive søgeord: sækkestol og sækkestole. De lå henholdsvis på 4. og 6. pladsen på Google.  

De havde én samlet kategori til både indendørs og udendørs sækkestole. Derudover havde de ingen produkter ude på hovedkategorien. Til sidst var teksten på hovedkategorien mangelfuld, fordi den var for kort, fyldte kun 3-4 linjer. Derudover skulle teksten også stå under varegrupper og produkter, for ikke at destruere brugeroplevelsen for deres kunder.

SACKit case - SACKit tæppe og lys på kajen ved vandet & SACKit stol og puf i stuen

SEO-tiltag: Dedikeret content og kortere kunderejse for brugeren

Vi kom med få anbefalinger, som SACKit implementerede prompte. Vi anbefalede dem at:  

  • Opsplitte kategorier, og dermed udvide med underkategorier til henholdsvis indendørs og udendørs sækkestole, så de ikke lå under en fælles kategori. Derudover skulle der udarbejdes tekster til de to underkategorier
  • Udvide teksten på hovedkategorien, da den var meget kort. Ydermere skulle SACKit placere teksten under varegrupper og produkter, ellers ville det få en negativ effekt på brugervenligheden, og dermed konverteringen på sitet
  • Hive produkter ud på hovedkategorien, for at minimere antallet af steps for kunden. Des færre steps, des højere konvertering
  • Tilføjelse af søgeord + Linkbuilding

“Der var rådgivning fra start og ingen salgs-push. Vi var overrasket og imponeret over, at 3-4 specifikke anbefalinger kunne rykke så meget ved vores placering - og på så kort tid. Når man sidder med SEO hver dag, stirrer man sig blind på eventuelle optimeringsmuligheder. Derfor har det været fedt med nye øjne på vores SEO-indsatser. Tidligere var vi skeptiske omkring værdien af link-building, men efter forløbet var vi meget mere optimistiske. Profession, præcis og håndgribelig sparring, som vores interne content-team kunne eksekvere på. Vi kunne se, at vores klikpriser på de aktuelle søgeord på Google Ads blev billigere, efter vi fik tilrettet URL'er og tekster.“

Morten Nielsen

Traffic and performance Manager
SACKit

Når få justeringer har sin berettigelse

På en uge fik vi i samarbejde med SACKit ”sækkestole” op på 1. pladsen, og ”sækkestol” landede på en flot 3. plads, hvor den førhen lå og gemte sig på en 6. plads. De to søgeord, er kundens vigtigste søgeord, og dermed de mest konverterende søgeord. Generelt er der mere end 4600 månedlige søgninger på ”Sækkestol”. Timingen af denne indsats var perfekt, da det skete et par uger før Black Friday og julesalget.

SACKit endte også med at overhale autoritære brands heriblandt ILVA og Bilka.

Kategorisider er mere dedikeret, og der er lavet unikt indhold, der støtter op om den enkelte kategori. Dette har en positiv indvirkning på klikpriserne på Google Ads. Derudover vil de her content-tiltag have en positiv effekt på Google-ads performance. Får en bedre eksponering til en lavere pris.

“Det har været givende at arbejde sammen med Morten fra SACKit, fordi det ikke var første gang han arbejdede med SEO. Derudover, har han også være åben og modtagelig overfor de inputs som vi er kommet med. SACKit er et klokkeklart eksempel på, hvordan man som kunde kan skabe resultater på egen hånd, hvis man har en digital sparringspartner, som kommer med sit know-how indenfor den digitale disciplin, som i dette tilfælde var SEO.“

Mark Yuen

CEO / Partner
Heymedia