fbpx

Jobido (førhen Candeno)

Sådan lander man en drømmeplacering i Googles søgeresultater

+ 0 %

Bedre CTR

+ 0 %

Flere visninger

+ 0

Artikler publiceret

+ 0

Nye Backlinks

Når karakterer og erfaring ikke er tilstrækkeligt for din nye arbejdsgiver

Det er ikke tilstrækkeligt at have flotte karakterer og praktisk erfaring, når man skal lande drømmejobbet. For mange jobsøgende er det en hård kamp, når de skal i gang med at lave en motiveret ansøgning og et tilhørende CV, som viser deres karriereforløb.

Derfor har Jobido, tidligere Candeno, udviklet et online værktøj i form af et software, som gør det muligt for jobsøgende at lave deres ansøgning og CV på mindre end 15 minutter.

Hvis man som jobsøgende har behov for at tage sit CV og ansøgning til næste niveau, kan man gøre brug af Jobido til at få: sparring, rådgivning og feedback. Jobido henvender sig primært til uddannelsesinstitutioner, jobcentre og a-kasser.

Jobido gør det mere overskueligt for jobsøgende at lande drømmejobbet. I dag er der mere end 15.000 danskere, der benytter sig af Jobido.

Hvordan stryger man til tops på Google?

Jobido så dagens lys i midten af 2018. De fire stiftere var hver især specialister og derfor havde de alle forskellige ansvarsområder indenfor salg, marketing, økonimi osv.

Da Jobido var en start-up virksomhed, ønskede de mere synlighed på Google. De havde én in-house, som kunne tage vare på det, men hvor tiden ikke var til det. Derudover ønskede de også at få nogle af de bedste på markedet til at overtage deres SEO, og hjælpe med at forbedre deres position på Google. De tog de efterfølgende fat i Heymedia.

Under samtalen med Heymedia blev Jobido skarp på, hvad der skulle sættes i søen for at jobsøgende kunne finde vej til Jobidos website. Der blev både snakket om strategi, implementering og plan, ansvarsfordeling, CRO med videre.

“Vi vidste dengang og nu, hvor vigtigt SEO er, for at få succes med online markedsføring. Derfor skulle vi have en ekspert med på sidelinjen, som både kunne stå for at lave en decideret SEO plan, og eksekvere på de tekniske manøvre indenfor SEO“

Camilla Kejser

Marketingkoordinator
Jobido tidl. Candeno

Med fokus på relevante emner fremfor søgeord adskiller Jobido sig fra konkurrenterne

Heymedia har iværksat følgende for Jobido:

  • En strategisk plan for Jobidos SEO, hvor der både blev fokuseret på teknisk SEO og One Page SEO
    • One Page SEO: title tags & meta-beskrivelser, interne links, og hastighed, mobilvenlighed og nyt indhold. En af de større optimeringer, som blevet foretaget for at kapre en bedre placering på Google var Topic Cluster. Med Topic Cluster fik Jobidos mulighed for at fokusere mere på relevante emner fremfor søgeord
    • Teknisk SEO: redirects af 404 sider, tilføj skabeloner på landing pages, tilføj URL’er, visning af alle blogs, CTR optimering, breadcrumbs og tags
  • En søgeordanalyse for at finde de søgetermer, som er mest relevant for Jobidos målgruppe, og derefter blev Jobido sat til at skrive indlæg, som indholdte de meste attraktive søgetermer udfra den content plan, vi havde opsat i samarbejde med Jobido
  • Opsat linkbuilding (eksterne links) fra sider med høj ekspertise og høj kvalitet
    • For at få: indsigt i konkurrenternes sider, inspiration til top-performende indhold og tracke, hvordan Jobidos udvikling forløber i forhold til ranking og trafik er der gjort brug af SEO-værktøjet Ahrefs
  • Optimeret sitet med fokus på brugervenlighed, engagement og konvertering, hvor Jobido blandet andet har fået lavet en introduktionsvideo, fået deres USP’er i fokus og en håndfuld andre optimeringer

“Vi har fra start lagt en klar plan for, hvad der skulle ske med vores SEO. Vi har haft fuldt overblik over Heymedias ansvarsområder og vores egne ansvarsområder. Heymedia er gode til at følge op på, om vi har nået vores opgaver og endvidere opdateret os, når de har taget hul på nye tiltag og vigtigst oplyst os om de resultater, som vi har opnået med SEO.“

Camilla Kejser

Marketingkoordinator
Jobido tidl. Candeno

Bedre placering. Flere besøgende. Øget omsætning.

Jobidos SEO indsatser bunder ikke i deres mavefornemmelse. De bunder i en gennemtænkt SEO strategi. En strategi, der både har haft fokus på teknisk SEO og One Page SEO. Derudover har det været tydeligt, hvilke indsatser, der skulle prioriteres for at få en flot placering på Google. Én af de større indsatser var at finde long-term og omkringliggende søgeord, som der er mindre konkurrence på.

“Vi har rykket os meget i forhold til vores SEO. Vi kan se at Heymedias arbejde med SEO virker. Det har betydet en væsentligt større kendskabsgrad gennem vores ranking på Google.“

Camilla Kejser

Marketingkoordinator
Jobido tidl. Candeno

“Jobido har været gode til at gribe bolden, og drible videre med de idéer, som vi er kommet med i forhold til SEO og CRO på deres website. Under hele forløbet har vi haft en direkte kontaktperson, Camilla. Det har været en kæmpe fordel at dialogen kun gik gennem hende, så kommunikationen blev så effektivt, som overhovedet muligt.“

Peter Brendstrup

Head of SEO
Heymedia

Vil du høre mere om vores samarbejde med Jobido?

Tag en snak med den projektansvarlige,
for at høre mere om vores tilgang

Peter Brendstrup

Head of SEO

+45 41 28 28 88 pb@heymedia.dk

Se hvordan vi har skabt resultater
med andre virksomheder