fbpx

GoMore

GoMore giver konkurrenter baghjul med intensive SEO-indsatser

+ 0 %

Share of Voice

+ 0 %

CTR

+ 0 %

På søgeord i position 1-3

+ 0

Landingssider optimeret

Når vi deler biler, passer vi bedre på planeten

Vi ved alle, at biler er nogle af de største syndere, når det kommer til verdens udledning af CO2. 25% af Danmarks samlede CO2-udledning kommer fra transportmidler, heriblandt personbiler. Derfor ønsker GoMore, at vi bliver bedre til: at dele vores biler og passe bedre på planeten.

Via GoMore kan du leje en bil, eller dele din egen bil, så andre kan drage nytte af den, når du alligevel ikke bruger den. De tilbyder biler til enhver smag. Miljøvenlige biler. Rummelige varebiler. Skønne stationcars til weekendture og aktiviteter.

GoMore case - grafik

Folk forbinder ikke GoMore med leasing

GoMore så et potentiale i SEO, som de ikke havde fået forløst. Indimellem havde de fokus på SEO, men de ønskede at få udarbejdet en strategi, som de kunne læne sig op ad, for at igangsætte kontinuerlige SEO-indsatser – med et helt klart formål. Det hændte også, at der blev foretaget nye ændringer på deres site, hvor der ikke blev taget højde for SEO. Dette har haft en betydning for deres organiske planceringer på Google.

GoMore havde store planer for deres SEO-indsatser, som skulle iværksættes i fire lande: Sverige, Finland, Spanien og Danmark.

Derudover var der mange, som blot associerede GoMore med samkørsel, og knap så meget som et leasingselskab. Eftersom leasing var en relativ ny gren hos GoMore, var der endnu en grund til at styrke GoMores synlighed på relevante søgeord og søgetermer indenfor leasingemnet, for at brugerne tager GoMore med i deres overvejelser, når de skal lease en bil.

GoMore valgte blandt andet Heymedia grundet flere års erfaring med autobranchen samt en personlig anbefaling.

SEO-indsatser: Tekniske finesser, målrettede sider og signifikante søgeord

For at imødekomme GoMores SEO-ambition har vi:

    • Optimeret titler og metabeskrivelser overalt på siden baseret på indsigter fra søgeordsanalysen. For at få mest muligt output fra SEO-indsatsen har vi både arbejdet med manuel optimering af disse på vigtige landingssider, men også automatisering. Her har vi med en regelbaseret tilgang kunne inkorporere relevante søgeord i titler og metabeskrivelser på specifikke sektioner af sitet.
    • Tilpasset site-strukturen, så den matcher søgeefterspørgslen i markedet. I denne forbindelse er der bl.a. blevet oprettet en række nye kategorisider og FAQ-sektioner, hvor vi har fået svaret på spørgsmål, der drejer sig om leasing. Derudover har vi arbejdet med struktureret data.
    • Reduceret antallet af sider idet GoMore har haft indekseret mange 1000 sider. Google brugte unødvendigt tid på at crawle et stort antal sider, som var autogenererede low quality pages. Derfor har vi arbejdet med content pruning og robots.txt for at sikre, at Google fremadrettet kun skal bruge kræfter på relevante sider af høj kvalitet, så vi får det maksimale ud af vores crawl budget.
    • Håndteret canonical-tags for at minimere mængden af duplikeret indhold, samt undgå kannibalisering. Det har bl.a. sikret, at Google nu tildeler værdi til de rigtige sider og at disse bliver indekseret.
    • Har udarbejdet en dybdegående søgeordsanalyse og afdækket alle de mest relevante søgeord for GoMores forretning. Disse har vi prioriteret i samarbejde med GoMore. Derefter har der været en kontinuerlig content-indsats, som har forbedret GoMores positioner på Google.
    • Været på forkant med Core Web Vitals. Og i samarbejde med GoMores dygtige udviklingsteam har vi sikret, at der blev scoret højt på alt fra Largest Contentful Paint til First Input Delay og Cumulative Layout Shift, for at vi var 100% klar til Googles opdatering i sommermånederne.

“Det er ikke sådan, at vi ikke før har arbejdet med SEO, eller været obs på værdien i SEO i forhold til synlighed og trafik. Der har bare aldrig været en koordineret indsats hverken eksternt eller internt. Nu får vi virkelig syn for sagen i forhold til, hvor markant en forskel der er, når det "gøres ordentligt". Heymedia havde fra start en klar køreplan, og i tæt samarbejde med vores interne udviklingsteam og contentteam, har vi eksekveret på de konkrete forbedringspunkter, der i startet blev fundet frem til. Og resultaterne taler for sig selv. Vi har lavet markante indhug i traffic share i alle de markeder, hvor vi opererer. Vi er faktisk overrasket over, hvor meget det rykker - og på relativt kort tid.“

Matias Møl Dalsgaard

CEO
GoMore

Ny og forbedret position på Google, der vækker opsigt

GoMore har for alvor trykket SEO-speederen i bund, som har udmyntet sig i flotte resultater. Med de nye indsatser sikrer GoMore, at de er synlige på søgeord med en kraftig søgevolume. Dermed bliver de taget i betragtning, når kunderne researcher på aktuelle søgeord indenfor GoMores forretning.

Dernæst har vi fremmet GoMore SEO-værdi på sitet, som har resulteret i en bedre oplevelse for brugerne, og dermed en højere konvertering.

“GoMore har været gode til at reagere, eksekvere, samt prioritere de anbefalinger, som vi er kommet med, og fortsat kommer med. Udviklerne vil også være på den sikre side. Derfor er de begyndt at spørge os, før de laver optimeringer på sitet, så deres indsatser ikke har en konsekvens for deres SEO performance i forhold til deres rangering på Google, samt deres brugervenlighed og konvertering på sitet.“

Peter Bredstrup

Head of SEO
Heymedia

Vil du høre mere om vores samarbejde med GoMore?

Tag en snak med den projektansvarlige,
for at høre mere om vores tilgang.

Peter Brendstrup

Head of SEO

+45 41 28 28 88 [email protected]

Se hvordan vi har skabt resultater
med andre virksomheder