Omsætning
ROAS
Konverteringsrate
I denne case vil jeg fortælle dig hvordan Heymedia har øget Ginbutikkens omsætning med hele 600% på Facebook & Instagram – helt uden at bruge én eneste krone mere i adspend. Jeg kommer bl.a. ind på alt fra gintyper i 90’erne og til hvorfor Corona-pandemien stadig spiller en markant rolle på ginmarkedet i dag.
Der er meget der siden slutningen af 90’erne har ændret sig på ginmarkedet. Dengang blev der kun snakket om Tanqueray, Bombay Sapphire og Gordons gin som oftest blev blandet med Schweppes tonic. Ginmarkedet er gennem de sidste 5 år gået igennem en renæssance og i dag har tusindvis af nye gins og ikke mindst kombinationer set dagens lys.
Ginbutikken er en online webshop med et dertilhørende inspirerende ginunivers. Virksomheden er drevet af Kenneth M. Nielsen som holder vildt meget af gin. Hos Kenneth og Ginbutikken finder du altid en gin som passer til dig – nogle bedre end andre – mange helt fantastiske.
En generel nedgang i markedet for salg af spiritus online gjorde at Ginbutikken skulle ændre deres approach til annoncering gennem Facebook og Instagram. På trods af en kæmpe stigning i deres salg under hele Corona-pandemien, så var en afledt effekt af dette opsving også at nye konkurrenter blomstrede op og øgede konkurrencen.
Derfor rakte Ginbutikken ud til Heymedia for at få lagt deres online strategi for Facebook- og Instagram annoncering om.
Ginbutikken valgte blandt andet Heymedia grundet mange års erfaring samt flere anbefalinger.
På Paid Social har vi foretaget følgende indsatser:
Den største faktor og ændring har været content. Vi har formået, i samarbejde med Kenneth, at få følelsen af at stå og få service + de små anekdoter om produkterne i en fysisk forretning, online.
På blot 1 uge fik vi i samarbejde med Ginbutikken udviklet en konsistent video/contentstrategi. Timingen af denne indsats har været perfekt, da hele spiritusbranchen i første kvartal 2022 har været hårdt ramt. Strategien og indsatsen har medvirket til at Ginbutikkens omsætning gennem annoncering på Facebook og Instagram er blevet øget med 600% med helt samme ad-spend som inden vores samarbejde gik i gang.
De 3 vigtigste learnings:
3 nøgletal som er værd at fremhæve:
Tag en snak med den projektansvarlige,
for at høre mere om vores tilgang.
Asger Holst Jensen
Paid Social Consultant
+45 27 83 96 29 [email protected]