fbpx

Ginbutikken

Sådan øgede Ginbutikken deres omsætning med 600% på Facebook & Instagram

ginbutikken case billede
+ 0 %

Omsætning

0 x

ROAS

+ 0 %

Konverteringsrate

I denne case vil jeg fortælle dig hvordan Heymedia har øget Ginbutikkens omsætning med hele 600% på Facebook & Instagram – helt uden at bruge én eneste krone mere i adspend. Jeg kommer bl.a. ind på alt fra gintyper i 90’erne og til hvorfor Corona-pandemien stadig spiller en markant rolle på ginmarkedet i dag.

’Ginentusiaster fra før det blev moderne’

Der er meget der siden slutningen af 90’erne har ændret sig på ginmarkedet. Dengang blev der kun snakket om Tanqueray, Bombay Sapphire og Gordons gin som oftest blev blandet med Schweppes tonic. Ginmarkedet er gennem de sidste 5 år gået igennem en renæssance og i dag har tusindvis af nye gins og ikke mindst kombinationer set dagens lys.

Ginbutikken er en online webshop med et dertilhørende inspirerende ginunivers. Virksomheden er drevet af Kenneth M. Nielsen som holder vildt meget af gin. Hos Kenneth og Ginbutikken finder du altid en gin som passer til dig – nogle bedre end andre – mange helt fantastiske.

’At finde formlen til de performende annoncer’

En generel nedgang i markedet for salg af spiritus online gjorde at Ginbutikken skulle ændre deres approach til annoncering gennem Facebook og Instagram. På trods af en kæmpe stigning i deres salg under hele Corona-pandemien, så var en afledt effekt af dette opsving også at nye konkurrenter blomstrede op og øgede konkurrencen.

Derfor rakte Ginbutikken ud til Heymedia for at få lagt deres online strategi for Facebook- og Instagram annoncering om.

Ginbutikken valgte blandt andet Heymedia grundet mange års erfaring samt flere anbefalinger.

’Med fokus på content og forståelse af målgruppen adskiller Ginbutikken sig fra konkurrenterne’

På Paid Social har vi foretaget følgende indsatser:

  • Foretaget en grundlæggende analyse af hvad der tidligere har virket og vigtigst af alt: hvad har ikke virket.
  • Øget fokus på konsolidering af kampagner og bredere målgrupper. Her har vi bl.a. bygget et mere effektivt retargetings setup og haft fokus på interesser og adfærd. Det har dog været afgørende, at vi har ladet algoritmen diktere processen hele vejen igennem.
  • Vi stillede krav til content delen, hvor specielt videoer med Kenneth foran kameraet og med korte, præcise og salgsfremmende budskaber har vist sig at give pote.
  • Splittestet elementer i alle annoncer i form af tekster, overskrifter, billeder, videoer og knapper for at finde frem til hvad der performer.

Den største faktor og ændring har været content. Vi har formået, i samarbejde med Kenneth, at få følelsen af at stå og få service + de små anekdoter om produkterne i en fysisk forretning, online.

’Med samme ad-spend over de sidste 4 måneder har Heymedia øget omsætningen via. Facebook og Instagram annoncering med 600%’

På blot 1 uge fik vi i samarbejde med Ginbutikken udviklet en konsistent video/contentstrategi. Timingen af denne indsats har været perfekt, da hele spiritusbranchen i første kvartal 2022 har været hårdt ramt. Strategien og indsatsen har medvirket til at Ginbutikkens omsætning gennem annoncering på Facebook og Instagram er blevet øget med 600% med helt samme ad-spend som inden vores samarbejde gik i gang.

De 3 vigtigste learnings:

  1. Lav nyt content til dine annoncer indtil du finder vinderformlen.
  2. Konsolider dine kampagner og ad-sets.
  3. Storhedstiden for Gordon Gin og Schweppes tonic er ovre.

3 nøgletal som er værd at fremhæve:

  1. Samme adspend. +600% i omsætning fra Facebook & Instagram.
  2. ROAS på 10,23x
  3. Stigning i konverteringsraten på 864,5%

Vil du høre mere om vores samarbejde med Ginbutikken?

Tag en snak med den projektansvarlige,
for at høre mere om vores tilgang.

Asger Holst Jensen

Paid Social Consultant

+45 27 83 96 29 [email protected]