Ram de helt rigtige målgrupper idet de er handleklare
Se mulighederneVi sørger for, at det lange marketinglys er tændt, så I vækster i et tempo, I kan følge med i.
Vi udnytter samspillet mellem de forskellige kanaler, så I kan omfavne kunder på alle stadier i kunderejsen.
Vi står ikke klar med rygklappere, men I får en ærlig samarbejdspartner, der tør udfordre jer.
Vi går vores egne veje, fordi vi tror på, at det skaber størst værdi for jer - og for os.
90% af alle danskere bruger dagligt sociale medier. Det gælder for eksempel Facebook, Instagram, Messenger, Snapchat, Pinterest og mange flere. Derfor er det også en afgørende kanal, hvis I skal vækste jeres forretning. Fordelen ved sociale medier i forhold til Google Search er, at I når ud til kunder, som endnu ikke kender jeres produkt eller brand. Derudover er sociale medier exceptionelle til at aktivere besøgende, som har opholdt sig på jeres site uden at gennemføre et køb.
af alle danskere har en bruger på et
eller flere af de sociale medier.
Danske brugere på Sociale Medier Kilde
Vi bruger 2-3 timer af vores vågne tid på sociale medier, når vi skal interagere med venner, familie, nyhedsmedier og virksomheder.
Facebook er ubestridt det største sociale medie i Danmark. Med 3,8 millioner brugere indtager Facebook førstepladsen, som danskerne foretrukne sociale medieplatform. Instagram og Messenger, som begge er ejet af Facebook, har henholdsvis 1,8 millioner og 3,5 millioner brugere i Danmark. Facebook har også en kæmpe portefølje af apps, heriblandt whatsapp.
Kom godt igangFor os kommer strategien altid i første række. Det betyder, at før vi lægger en plan for jeres Paid Social, så kigger vi på jeres fremtidsplaner. Vi er ikke til forhastede eller antagede beslutninger om, hvilke kanaler der skal anvendes. For os er det essentielt, at der er en sammenhæng mellem jeres mål og jeres planer.
Kom godt igangVi opsætter sporing på de relevante sider, udarbejder annoncemateriale, tekster og evt. landingssider. Vi opretter annoncer og opsætter test, så vi hele tiden kan optimere annoncerne.
Vi følger en klar teststrategi, hvor vi tester elementerne i den rækkefølge, som har størst indflydelse på om annonceringen skaber resultater. Test er en evig proces, hvor vi hele tiden bliver lidt klogere på, hvordan vi kan skabe endnu bedre resultater.
Vi analyserer og optimerer løbende på kampagnerne, og holder hele tiden kunden inde i loopet omkring vores proces og resultater. Kundekontakten er altafgørende for det gode samarbejde, hvorfor det også er vores specialister, som har fingeren på pulsen, der har den daglige kontakt med kunden.
Med Facebook rammer I kunder på forskellige stadier af kunderejsen. Når kunderne har købt hos jer, skal I sørge for at genaktivere dem, så de køber igen. Dernæst skal I også aktivere de kunder, som har set jeres annonce, besøgt jeres webshop, tilmeldt sig jeres nyhedsbrev, så de tænker på jer, når de er købelystne. Der er et stort sammenspil mellem E-mail Marketing og Paid Social. Facebook kan blandt andet opsamle leads, dernæst kan jeres e-mailsystem modne disse leads gennem automatiske flows og kontinuerlige nyhedsbreve.
Ram de kunder, som tidligere har vist interesse og interageret med jer, men som mangler det sidste skub til at konvertere. Det handler om, at være i top-of-mind, når jeres kunder er klar til at foretage et køb.
Her kan vi helt specifikt vise annoncer med de produkter, som jeres besøgende tidligere har klikket eller set på.
Opret målgrupper der minder om jeres nuværende målgruppe. Her tager Facebook afsæt i det data, som I har på jeres eksisterende kunder.
I kender sikkert følelsen af, at have snakket om et produkt og pludselig så kommer det frem på jeres skærm. Det er ikke fordi de sociale medier lytter, men fordi kunder minder om hinanden og algoritmerne ved det.
Potentielle kunder, der endnu ikke har set eller hørt om jeres produkt skal eksponeres for jeres brand gennem push annoncering. Til dette formål har Facebook et hav af segmenteringskriterier, som vi kan tage afsæt i. Det gælder for eksempel alder, uddannelse, geografi, interesser, branche, stilling med videre.
Der er næsten ikke noget, som I ikke kan oprette. Der er følgende annonceformater: billedannoncer, karrusel, videovisninger, lynoplevelser, samling og lead annoncer, Facebook Messenger, in-app annoncer, marketplace og stories.
Du står på egne ben, når det kommer til eksekvering af jeres digitale indsatser. Indimellem hænder det, at du løber ind i udfordringer. Derfor kan du med en sparringspartner og specialist:
Paid Social klarer sig godt på egen hånd, men i samarbejde med andre kanaler, opnår de deres fulde potentiale. Facebook har stærke synergier med E-mail, Google Ads, SEO og andre kanaler, der driver trafik til jeres site.
Med Facebooks Remarketing kan I oprette annoncer, som I målrettet viser til dem, der har besøgt jeres hjemmeside for nyligt. Med Facebooks Remarketing undgår I at miste interessante kunder. Det vil sige kunder, der besøger jeres webshop, men som af én eller anden grund ikke er klar til at købe jeres produkt endnu.
Med Facebook lead annoncer er formålet at indsamle e-mails, hvorefter I kan oprette en liste i jeres e-mail system med sign-ups fra Facebook. Her bruger I de indsamlede e-mails til at sende automatiserede e-mails for at aktivere nye og gamle kunder til at foretage et køb.