fbpx

Nanostone

Derfor lykkes det Nanostone at øge deres vækst med +50 %

Giv dine gamle fliser nyt liv

Vejret i alle afskygninger sætter en stopper for dine flisers flotte udseende, hvoraf de bliver angrebet af flisepest, alger og ukrudt. Hvorfor spilde tid og penge på at få lagt nye fliser, når du kan få renset dine gamle fliser? 

Nanostones ypperste formål er: At give gamle fliser nyt liv. De opdeler processen i 6 faser, som inkluderer en gratis prøverens og opmåling, rensning af fliser, desinficering, imprægnering af fliser, påfejning af fugesand og oprydning og kvalitetstjek. 

Manglende overblik over performance og potentiale online

Nanostone havde flere ønsker, da de kom til osDe ønskede bl.a. at samle deres digitale aktiviteter ét sted. Derudover, som så mange andre, ønskede de at vækste deres forretning online gennem Facebook, Google Ads og SEO. 
 
Nanostone var holistisk i deres brug af flere kanaler, men der var fortsat et uudnyttet potentiale. På Google Ads havde de kun fokuseret på brandsøgninger og ikke på generiske søgninger indenfor deres branchePå Facebook var der også en skov af muligheder, som Nanostone endnu ikke havde afprøvet. I forhold til SEO ville Nanostone gerne have: FAQ ‘en ud i SERP’ en, vise at de er tilstede i hele Danmark og øge søgevolumen på søgeordet “fliserens”.

Gennemarbejdet indsats på tværs af kanaler

På tværs af kanaler har vi fortaget følgende indsatser:

SEO

  • Nanostone skulle ramme flere generiske søgninger for at være tilgængelig, når potentielle kunder, på de første stadier af kunderejsen, søger på “fliserens” og andre relaterede søgeord indenfor deres branche. De skulle styrke deres organiske placering på Google gennem: linkbuilding, content og teknisk SEO.  

Google Ads

  • Tilføjet kanaler, som ikke er taget i brug før. Her har vi annonceret på YouTube og Display med fokus på to målgrupper. Den ene består af pre-definerede segmenter i form af folk, som enten har vist interesse for eller aktivt søger efter den service, Nanostone tilbyder.  Den anden er segmenter baseret på vigtige søgeord og URL’er.
  • Udbredt søgeordsstruktur til at indeholde relevante generiske søgetermer og long-tail-søgetermer, så brugerne på alle tidspunkter i købsrejsen kan blive eksponeret for Nanostone.

Paid Social

  • Fokus på en bredere målgruppe i stedet for snævrer målgrupper, hvor vi målretter mod alder, geografi, interesser m.m. Det har været afgørende, at vi har ladet algoritmen diktere processen. 
  • Vi stillede krav til den grafiske del, hvor Nanostone fik til opgave at producere videoer til alle ydelser og tilbud, og levere før-og-efter billeder efter, at Nanostone havde været på besøg på kundens matrikel.
  • Testet elementer i annoncer i form af tekster, overskrifter, billeder og knapper for at nå frem til det bedste resultat. I den forbindelse oprettede vi dedikerede landingssider med en rød tråd mellem annoncen og landingssiden for at sætte fokus på konverteringsoptimering.

“Heymedia har virkelig hjulpet os med at få vores marketing og sales automation op i et helt andet gear. De mestrer både det forkromede overblik og den efterfølgende eksekvering. De har formået at få vores trafikkanaler, og vores produkter, til at spille max sammen. Vi får i dag flere relevante, men også varme leads. Derudover får vi mere ud af vores eksisterende kunder, bl.a. gennem intelligente automatiserede flows. Dette gælder både privat- og erhvervsmarkedet. Heymedias specialister er proaktive, og man føler derfor aldrig som kunde, at der går "hamsterhjul" i den.“

Nicklas Christensen

Partner og Direktør
Nanostone

Når synergi på tværs af kanaler skaber resultater

Nanostone kom til Heymedia, fordi de ønskede at vækste deres forretning online. Og det gjorde de – og gør det fortsat. De har kunderejsen for øjeDerfor skulle der være fokus på kanaler, som rammer kunderne på alle stadier, som bygger på: opmærksomhed, interesse, evaluering, køb og genkøb.
 
Nanostone når ud til flere potentielle kunder på Facebook med en bredere målgruppe. Derudover fanger de kunder, som har en interesse for deres service, gennem generiske søgninger, hvor søgeintentionen drejer sig om, hvilke muligheder der er på markedet – og ikke hvem der tilbyder dem. 

“Nanostone er en ambitiøs og målfokuseret kunde. De stiller store krav til eksekvering og resultater. Men de er også en realistiske, fordi de kender deres begrænsninger.

De har fra start givet os meget frihed til at gøre tingene på vores måde. De understregede i starten af samarbejdet, at de lagde vægt på hurtig eksekvering, og så kunne vi tage eventuelle fejl eller optimeringer hen ad vejen. Det vigtigste var: At prioritere hastighed og eksekvering og så måtte sikkerhed og detaljer komme i anden række.“

Rune Mathias Bo

Head og Paid Social
Heymedia

Vil du høre mere om vores samarbejde med Nanostone?

Tag en snak med den projektansvarlige,
for at høre mere om vores tilgang.

Rune Mathias Bo

Head of Social

+45 53 55 87 44 [email protected]

Se hvordan vi har skabt resultater
med andre virksomheder